چهارشنبه ۶ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۶:۰۰
۰ نفر

گروه ورزشی: شاید وقتی خیلی‌ها پرویز مظلومی را میهمان حضوری برنامه نود دیدند تصور می‌کردند که عادل فردوسی‌پور به دنبال حاشیه‌پردازی میان سرمربی مس کرمان و امیر قلعه‌نویی است.

 اما از آنجا که مجری نود روند برنامه را به سمت و سوی انتقاد از تصمیمات فدراسیون فوتبال و تیم‌ملی کشید همه چیز به یکباره تغییر پیدا کرد. نکته جالب توجه اینکه مظلومی و قلعه‌نویی نیز بردوباخت هفته چهارم را فراموش کرده بودند و در انتقاد از تصمیمات سرمربی تیم‌ملی با یکدیگر همسو نشان می‌دادند.

پس از طرح مسئله از سوی عادل فردوسی‌پور، این رئیس سازمان لیگ فدراسیون فوتبال بود که روی خط تلفنی برنامه نود آمد. عادل فردوسی‌پور از وی پرسید: «آقای عزیزمحمدی! داستان لغو بازی‌های تیم‌های سپاهان و سایپا چیست؟»

رئیس سازمان لیگ با اشاره به این مطلب که تیم‌های سپاهان و سایپا بیش از 3 ملی‌پوش دارند در پاسخ گفت: «خب، طبق قانون بازی این تیم‌ها لغو خواهد شد.» اما این موضوع محل سئوال فردوسی‌پور نبود. مجری نود با اشاره به گفت‌وگوی علی دایی با خبرگزاری ایسنا تأکید کرد: «آقای دایی در تازه‌ترین مصاحبه‌اش گفته که هیچ بازیکنی را به باشگاهش  نمی‌دهد.» فردوسی‌پور سپس با انتقاد از تصمیم علی دایی ادامه داد: «روز چهارشنبه تیم‌ملی ما با تیم‌ملی آذربایجان دیدار تدارکاتی برگزار می‌کند. خب چه اشکال دارد که بازیکنان تا 2 روز بعد از این بازی در اختیار تیم‌های باشگاهی خود قرار بگیرند و از روز شنبه دوباره به اردوی تیم‌ملی در کیش بپیوندند.»

عزیزمحمدی در واکنش به پیشنهاد فردوسی‌پور گفت: «به هرحال این تصمیم علی دایی است و قصد دارد بازیکنان را به طور تمام وقت در اختیار داشته باشد.» اما این پاسخ مناسبی برای انتقاد فردوسی‌پور محسوب نمی‌شد. چنانچه در ادامه عادل بیش از پیش رئیس سازمان لیگ را به چالش کشید. وی گفت: « به نظر می‌رسد که مسئولان تیم‌ملی حرف خود را به باشگاه‌ها تحمیل می‌کنند. این در حالی است که خود شما هفته گذشته در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفتید  ملی‌پوشان در هفته پنجم برای تیم‌های باشگاهی‌شان به میدان می‌روند. با این حساب چه فعل و انفعالاتی رخ داده که طی این هفته تصمیم‌تان عوض شده و قصد دارید بازی دو تیم را به تعویق بیندازید؟» اما سکوت رئیس سازمان لیگ و خنده معنادار فردوسی‌پور گویای همه چیز بود. در این بین مجری نود ترجیح داد قلعه‌نویی و مظلومی را نیز وارد معرکه کند.

آقای قلعه‌نویی شما چه نظری دارید؟

امیر قلعه‌نویی گفت: «متأسفم که باید بگویم برنامه‌های تیم‌ملی به روزمر‌ه‌گی رسیده است. در زمان مربیگری من در تیم‌ملی بیشترین تعامل با باشگاه‌ها صورت می‌گرفت.» مظلومی نیز پس از انتقادات قلعه‌نویی، علیه دایی موضع‌گیری کرد. سرمربی مس کرمان گفت: «بازیکنی مثل رحمتی برای من حکم 4 بازیکن دارد. او گلر اصلی تیم من است. ضمن اینکه اگر تیم‌ملی بازیکن‌ها را به تیم‌های باشگاهی ندهد واقعاً لیگ ما ضرر می‌کند.»

فردوسی‌پور همچنین ضمن اشاره به لغو بازی تدارکاتی تیم‌ملی برابر ازبکستان گفت: «بازی که در تقویم فیفادی ثبت شده است را بنا به دلایلی که بماند، لغو کردید و حالا برای بازی تدارکاتی که در تقویم فیفا هم نیست باشگاه‌ها را مجبور می‌کنید تا مهره‌های اصلی‌شان را
به تیم‌ملی بدهند.»

در ادامه برنامه علی دایی نیز روی خط تلفن 90 قرار گرفت.  فردوسی‌پور سئوال را مطرح کرد: «آقای دایی! آیا همان طور که تیم‌ملی باشگاه‌های داخلی‌مان را تحت فشار قرار می‌دهد، این توانایی را دارد که مثلاً اوساسونا را بابت گرفتن نکونام تحت فشار قرار دهد؟»
سرمربی تیم‌ملی در پاسخ گفت: «اروپا قانون خاص خودش را دارد. من با قانون فدراسیون فوتبال خودمان کار می‌کنم. به من ارتباطی ندارد که این قانون چطور است و با اروپا چه تفاوتی دارد.» فردوسی‌پور تأکید کرد که این تصمیم شما نوعی بی‌عدالتی است. اما دایی ضمن رد انتقاد فردوسی‌پور، در پاسخ گفت: «بازیکن نمی‌تواند طی 5 روز 3 بازی انجام دهد. خسته می‌شود. ما بازی حساسی مقابل عربستان در پیش داریم. اروپایی که شما از آن حرف می‌زنید به ظاهر بازیکن کاری نداشته و در ضمن پروازهای 8 ساعته هم ندارد.»

فردوسی‌پور خطاب به دایی گفت: «این حرف شما ربطی به مسائل فنی ندارد. ضمن اینکه عربستان همین بغل دست ماست.» نزاع رسانه‌ای فردوسی‌پور و دایی از قرار معلوم همچنان ادامه خواهد داشت. دایی فردوسی‌پور را متهم کرد که شما از جمله افرادی هستید که دوست ندارید تیم‌ملی به جام‌جهانی برود. این مسئله را در برنامه‌های قبلی و نظرسنجی‌های‌تان هم نشان داده‌اید. دایی سپس در مقام پاسخگویی به اظهارات امیر قلعه‌نویی پیرامون تیم‌ملی برآمد و گفت: «در بازی هفته دوم لیگ بازیکنان ملی‌پوش تیمش را نداشت و باخت. این بار که همه بازیکنانش را داشت باز هم مقابل مس شکست خورد. بنابراین همه این حرف‌ها نوعی بهانه‌جویی است.»

هفته پنجم لیگ برتر لغو شد

دیروز رئیس سازمان لیگ‌برتر فوتبال گفت: «با درخواست باشگاه‌های لیگ‌برتری و تعامل با کمیته تیم‌های ملی دیدارهای هفته پنجم لیگ‌برتر فوتبال کشور لغو شد.»

عزیزمحمدی اظهار داشت: «باشگاه‌های لیگ‌برتری دیروز درخواست‌های مکرری برای لغو رقابت‌های هفته پنجم لیگ‌برتر داشتند. آن دسته از باشگاه‌هایی که بازیکن در تیم‌ملی داشتند بدون استثنا خواهان تعویق رقابت‌های هفته پنجم بودند و سایر باشگاه‌ها نیز یا با این تصمیم موافقت کرده یا اینکه اعلام کردند تابع نظر سازمان لیگ خواهند بود.»

 وی افزود: «ما نیز به منظور کمک به باشگاه‌های لیگ‌برتری این تصمیم را گرفتیم.» عزیزمحمدی درباره زمان برگزاری رقابت‌های هفته پنجم نیز گفت: « تلاش ما این است که بعد از بازگشت تیم‌ملی از عربستان هفته پنجم را برگزار کنیم.»

کد خبر 61727

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز